Fizjoterapia uroginekologiczna
Fizjoterapia położnicza

Fizjoterapia Uroginekologiczna

Skupia się na dokładnej diagnostyce w obszarze mięśni dna miednicy, więzadeł oraz narządów miednicy mniejszej. Najczęstsze leczone problemy:

- wysiłkowe nietrzymanie moczu

- parcia naglące

- nietrzymanie gazów, stolca

- obniżenie narządów

Po ustaleniu przyczyny problemu wraz z pacjentką ustalamy plan terapii zawierający zazwyczaj terapię manualną, ćwiczenia oraz dodatkowe zalecenia dotyczące czynności codziennych.

Diagnostyka: kompleksowa ocena postawy ciała, testy napięcia mięśniowego, badanie per vaginam, EMG biofeedback USG.

Fizjoterapia położnicza

Diagnostyka i terapia wszelkich zaburzeń w okresie okołoporodowym. Począwszy od przygotowania do planowanej ciąży, terapii w niepłodności. Następnie łagodzenie wszelkich dolegliwości w okresie ciąży oraz po porodzie.

Najczęściej leczone problemy:

- terapia przygotowująca do ciąży, IVF

- ból spojenia łonowego, pachwin, kręgosłupa w ciąży

- terapia rozejścia mięśni prostych brzucha w ciąży i połogu

- konsultacja profilaktyczna przed powrotem do aktywności fizycznej po porodzie

Metody: kompleksowa ocena postawy ciała, terapia manualna zawierająca techniki osteopatyczne, ćwiczenia, EMG biofeedback, USG

Fizjoterapia seksuologiczna

Diagnostyka i terapia problemów w sferze seksualnej. Począwszy od zaburzeń pożądania, podniecenia następnie orgazmu.

Najczęściej leczone problemy:

- zaburzenia penetracji (ból, trudność w penetracji lub całkowity brak możliwości)

- obniżenie odczuwania przyjemności

- brak orgazmu

- ból podczas lub po współżyciu

- Wulwodynia, Vestibulodynia, Pochwica

- pomoc w tranzycji (terapia przed i pooperacyjna, pomoc w adaptacji)

Terapia skupia się przede wszystkim na ciele kobiety, jednak edukacja oraz ćwiczenia obejmują często również partnera. Metody: diagnostyka funkcji mięśni dna miednicy, terapia manualna, edukacja z wykorzystaniem modeli, przyborów terapeutycznych.

Terapia wisceralna

Terapia narządów wewnętrznych jako element wspomagania leczenia dietetycznego, gastroeneterologicznego.

Celem manualnej pracy na jamie brzusznej i okolicach jest równoważenie napięć w układzie pokarmowym, hormonalnym oraz odzyskanie właściwiej ruchomości narządów. Często terapia obejmuje także ćwiczenia mające na celu redukcję stresu, który jest niezwykle istotny w kontekście pracy układu pokarmowego.

Najczęściej leczone problemy:

- SIBO, IMO (zaparcia, wzdęcia, biegunki, częste przelewania w brzuchu)

- zespół jelita drażliwego

- refluks żołądkowo- przełykowy

- Choroba Leśniowskiego- Crona, Wrzodziejące zapalenie jelita grubego

- zaburzenia trawienia

- alergie pokarmowe

Fizjoterapia seksuologiczna
Terapia wisceralna
Terapia zespołów bólowych
Przygotowanie do porodu

Terapia zespołów bólowych

Diagnostyka i terapia dolegliwości bólowych:

- bolesne miesiączki, owulacja,

- Endometrioza, PCOS

- przewlekłe dolegliwości w kręgosłupa lędźwiowego, szyjnego, dyskopatie

- przewlekły ból miednicy, kości ogonowej, Coccogdynia

- terapia po zabiegach operacyjnych w obszarze kręgosłupa, jamy brzusznej, klatki piersiowej

Przygotowanie do porodu

Kompleksowa edukacja oraz ćwiczenia mające na celu przygotować ciało i psychikę kobiety na czas porodu siłami natury lub cięcia cesarskiego.

- dokładna analiza postawy ciała, napięć w obszarze miednicy pozwala indywidualnie dopasować możliwe pozycje wertykalne oraz ruchy pomocne w trakcie pierwszej i drugiej fazy porodu

- dokładne omówienie oddechu w poszczególnych fazach porodu ułatwia pracę już podczas samych skurczy

- instruktaż ćwiczeń uelastyczniających krocze oraz masażu manualnego krocza, zapobiegającemu nacięciu krocza podczas porodu.

Istnieje możliwość konsultacji razem z partnerem (szczególnie zalecane, jeśli planujesz poród rodzinny). Przerabiamy wspólnie wszystkie techniki masażu, ucisków wspomagających poród oraz pozycji, w których partner może wspierać rodzącą.

Terapia blizn

Dokładna diagnostyka gojenia się blizny po operacjach oraz wszelkich urazach.

Terapia blizn: przerosłych, keloidów, blizn zanikowych. Każda blizna na ciele wymaga uwagi, by nawet w dalekiej  przyszłości nie była przyczyną niepokojących objawów.

Najczęstsze leczone problemy:

- ból, kłucie w obszarze blizny

- zaburzenia czucia w obszarze blizny

- zaczerwienienie blizny, sztywność, obrzęk dookoła blizny

- profilaktyka zrostów

Trening medyczny

Indywidualnie dopasowany, w zależności od założonego celu oraz sprawności trening. Z wykorzystaniem całej wiedzy dotyczącej fizjologii i biomechaniki ciała jest bezpieczną formą aktywności w przypadku:

- dolegliwości bólowych kręgosłupa, miednicy

- powrotu do aktywności fizycznej po operacjach

- w ciąży, powrocie do aktywności fizycznej po porodzie siłami natury, cięciu cesarskim

- powrotu do aktywności po długiej przerwie

Podczas treningu wykorzystujemy wszelkie przybory typu piłka gimnastyczna, taśmy, hantle mające na calu ułatwić wykonywane ćwiczenia, lub zwiększyć ich intensywność.

Terapia blizn
Trenin medyczny